سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتظار 14
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  مجتبی احمدنژاد[27]
 

دوست دارم خوب‏ترین باشم

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 24
کل بازدید : 348758
کل یادداشتها ها : 64

   موسیقی

< 1 2 3 4 >
نوشته شده در تاریخ 86/7/18 ساعت 2:35 ع توسط مجتبی احمدنژاد


پیشاپیش عید فطر را به شما روزه داران تبریک می گویم

سوال:

اینک با پیشرفته ترین ابزار اختر شناسان می­گویند در فلان زمان فلان سیاره از کنار زمین عبور می­کند، پس چرا باید بر سر این که عید سعید فطر چه زمانی است، این همه اختلاف بین فقها باشد؟

پاسخ:

راه های اثبات اوّل ماه عبارتند از:

   1ـ دیدن ماه توسط انسان. هر مسلمانی که ماه را ببیند، مسلّماً فردای آن شب روز اوّل ماه خواهد بود.

   2ـ شهادت دادن دو نفر انسان عادل که خودشان ماه را دیده­اند. اگر دو نفر عال به ما خبر دادند که ماه را دیده­ایم، باید شهادت آن دو را بپذیریم.

   3ـ حکم حاکم شرع. اگر حاکم اسلامی (مرجع تقلید) حکم کرد که فردا اوّل ماه است، همه باید بدان پای بند باشند و حرمت آن را نگاه دارند.

   البته راه های دیگری نیز برای اثبات اوّل ماه هست. برای اطلاع بیشتر به توضیح المسائل مراجعه کنید. مهم این است که از نظر فقها و اسلام شناسان رؤیت ماه برای اثبات اوّل ماه موضوعیت دارد، یعنی باید ماه دیده شود. بحمدالله تعدادی از مراجع از جمله رهبر معظم انقلاب و آیت الله فاضل فرموده­اند: رؤیت ماه از طریق وسایل و تجهیزات پیشرفته از قبیل دوربین و تلسکوپ ثابت می­شود و لزومی ندارد با چشم غیر مسلح ماه دیده شود. بنابراین آنچه مایة اختلاف می شود، دیدن ماه است که طبق روایات موضوعیت دارد.

   دیدن ماه موضوعی است که قابل تقلید نیست و لزومی ندارد بگوییم اگر مرجع تقلید، ماه را دید، یا برایش ثابت شد، بر مقلدان واجب است از او تبعیت کنند. ممکن است دیدن ماه برای مرجع تقلید ثابت شود، ولی به جهتی برای مقلِّد، ثابت نشده باشد یا مقلد ماه را دیده، در حالی که برای مرجع تقلید ثابت نشده است. شخصی که ماه را دیده، باید فردای آن روز را عید، یا اوّل ماه بعدی بداند، گرچه مرجع او فردا را اوّل ماه و عید نداند. چون حکم شرعی نیست که نیاز به تقلید باشد، بلکه شناخت موضوع حکم است و شناخت موضوع بر عهده انسان است، خواه مقلد باشد یا مجتهد.

 



  



نوشته شده در تاریخ 86/7/17 ساعت 3:4 ع توسط مجتبی احمدنژاد


بچه اینقدر مامانی!!!

  



نوشته شده در تاریخ 86/7/13 ساعت 2:7 ع توسط مجتبی احمدنژاد


[

 

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان:

به امید خدا مدیریت وبلاگ در نظر دارد هر روز با آوردن یک سؤال و جواب از شبهاتی که مطرح می‏شود وبلاگ را به روز کند.

نظر شما در این باره چیست؟

 



  



نوشته شده در تاریخ 86/7/12 ساعت 3:28 ع توسط مجتبی احمدنژاد


 

 

 

در قرآن کریم، ذات پاک پروردگار 91 بار به عنوان غفور (بسیار آمرزنده) و ده بار به عنوان غفار (بسیار بخشنده) یاد شده است و بیش از 80 بار سخن از توبه و بازگشت به سوی خدا و قبولی توبه، سخن به میان آمده است. همه اینها حکایت از دامنة گستردة رحمت و مغفرت حق تعالی و قبولی توبة توبه کنندگان دارد. در آیة110 سورة نساء می‌فرماید: «هر کسی کار بدی انجام داده یا به خود ستم روا داشته (اگر) از خداوند طلب آمرزش کند، خدا را آمرزنده و مهربان خواهد یافت».

ما را هم دعا کنید

  



نوشته شده در تاریخ 86/7/10 ساعت 3:15 ع توسط مجتبی احمدنژاد


 

شهادت مولای مظلومان علی (ع) را به شما دوستداران اهل بیت تسلیت می‏گوئیم

فزت و رب الکعبه



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ